Saturday 10 December 2011

ombak rindu: exclusive review by zafirah jamal

ha-hu-ha...... 

at last, dapat pun direalisasikan hajat besar aku... huahuahua....(koya sorang...heheh) 

semalam...jap..... no, kelmarin la... I, zafirah jamal went to watch ombak rindu with HUSNA DZEIDEE & izyan a.k.a GEMOX..... kalau ikutkan plan asal sebelum cuti nak tengok skali dengan izyan khatim and syikin. but then, masing-masing ada komitmen sendiri kan?!

haha, yang tak boleh bla nye. kitrang beli tiket lambat, so..... dapat la seat special....front line babe!! haha.... lenguh kut leher. cane-cane pun, hal tu tak mengganggu langsung.

OMBAK RINDU....... hmmmmm..... so far, ada aku dengar ramai gak yang tak puas hati tengok, but from my point of view, it's a great movie... mana taknye, ni movie melayu first yang aku tengok kat wayang.... for the sake of seeing aaron aziz act as hariz....(swooning tak sudah time tengok)


but still,  ada part yang lack of........ i would say.... 'ummmmphhhh'. senang cerita, ada part yang kurang menyengat. supposedly, kena embrace lagi the love between hariz and izzah..... (i didn't mean the on-the-bed-scene) the truth is.... dalam movie ni tak nampak sangat the love.......between the hariz and izzah. sweetnya memang ada, tapi kurengg....



aku malas nak comparekan sangat dengan novel, but still memang banyak gak lari dari cerita asal tapi nama pun adaptasi kan?!


-izzah was stiff... kaku dan baku at certain part....
-mila....... i fancy her a lot!! great acting lisa surihani!! two thumbs up (^_^)


-speaking of HARIZ.... haha......  i was swooning for almost 2 hours.. ngeeee... aaron aziz did an excellent job. i mean like, he was breath-takingly handsome and drop-dead gorgeous and one hell of a talented actor. thank god, aku tak termakan dengan airmata hariz je... entah kenapa tak ada mood nak nanges time tu. padahal aku ni extremely cengeng gak kalau tengok cerita lovey-dovey...


overall, from my point of view, aku kasi rate 3.2/5

wokay peeps, that's all for this time. by the way, hariz kirim salam.... hahahahah




credit to those who  own the pictures


No comments:

Post a Comment